شرایط لازم برای استخدام به عنوان مدیر منابع انسانی چیست؟

تاریخ ارسال : 1400/06/24

جذب، استخدام و نگهداشت سرمایه انسانی یکی از بخش‌های مهم در هر شرکت و کسب و کار است. تقریباً هر سازمان بزرگ و کوچکی برای اینکه بتواند منابع انسانی خود را به خوبی مدیریت کند نیازمند جذب افراد برای موقعیت شغلی مدیر منابع انسانی است.

جذب، استخدام و نگهداشت سرمایه انسانی یکی از بخش‌های مهم در هر شرکت و کسب و کار است. تقریباً هر سازمان بزرگ و کوچکی برای اینکه بتواند منابع انسانی خود را به خوبی مدیریت کند نیازمند جذب افراد برای موقعیت شغلی مدیر منابع انسانی است.

. در این مقاله در مورد مهارت‌ها و ویژگی‌های لازم برای استخدام مدیر منابع انسانی صحبت خواهیم کرد و شرح وظایف و مسئولیت‌های شغلی را توضیح می‌دهیم.

مدیریت منابع انسانی چیست؟

قبل از اینکه در رابطه با شرایط استخدام مدیر منابع انسانی صحبت کنیم، بهتر است ابتدا با مفهوم مدیریت منابع انسانی آشنا شویم. مدیریت منابع انسانی یا HRM مسئولیت افزایش کارایی کارکنان را در راستای اهداف استراتژیک سازمان به عهده دارد. افراد شاغل در این بخش، پرسنل سازمان‌ها را مدیریت کرده و بر پیروی آن‌ها از سیستم‌ها و سیاست‌های سازمان، تأکید دارند.

بنابراین به طور خلاصه می‌توان گفت که مدیریت منابع انسانی به معنی استخدام و انتخاب کارکنان، هدایت و تشویق آن‌ها، تلاش برای آموزش و توسعه و کمک به پرورش مهارت‌های آن‌ها است. همچنین مدیران منابع انسانی در فعالیت‌هایی مثل سنجش عملکرد کارکنان، تعیین پاداش‌ها و مزایا، حفظ روابط مناسب بین سازمان و شرکای تجاری و حفظ ایمنی، رفاه و سلامت کارکنان مطابق با سیاست‌های سازمان و دولت دخیل هستند.

 ویژگی‌های شخصیتی لازم برای استخدام مدیر منابع انسانی

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های فردی و شخصیتی که افراد برای استخدام در این بخش باید دارا باشند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سابقه کار ردر دپارتمان منابع انسانی یا مدیریت منابع انسانی
  • نتیجه‌گرا
  • آشنایی با نرم‌افزارهای حوزه منابع انسانی
  • آشنایی با پایگاه داده‌ها
  • مهارت‌های گوش دادن فعال و مذاکره با افراد
  • توانایی برقراری ارتباط بین فردی موثر در تمام سطوح
  • دانش عمیق درباره رویه‌های سازمان
  • تسلط بر قوانین مربوط به کار
  • مهارت‌های گفتاری و شنیداری قوی
  • روابط عمومی بالا
  • مهارت حل مسئله
  • توانایی تحلیل مسائل
  • رازداری، امانت‌داری و حفظ محرمانگی
  • توانایی اولویت‌بندی مسائل و تفویض اختیار

رشته دانشگاهی مدیر منابع انسانی چیست؟

گذشته از تحصیلات دانشگاهی، آنچه که اهمیت بیشتری برای یک مدیر منابع انسانی دارد توانایی تصمیم گیری، تفکر استراتژیک، رهبری، مهارت‌های ارتباطی، و رفتار اخلاقی و حرفه‌ای است. با اینحال علاوه بر مهارت‌های نرم گفته شده، کارفرماها هنگام استخدام مدیران این دپارتمان به تحصیلات افراد هم توجه می کنند.

مدیرانی که در بخش منابع انسانی مشغول به کار می‌شوند معمولاً دارای مدرک کارشناسی در رشته‌های مرتبط مثل مدیریت منابع انسانی هستند. سایر رشته‌های مرتبط با این حوزه عبارتند از:

  • کارشناس منابع انسانی
  • کارشناسی مدیریت با گرایش HR
  • لیسانس مدیریت بازرگانی (BBA) با تمرکز در یکی از موارد زیر:
  • منابع انسانی
  • روانشناسی
  • علوم اجتماعی
  • علوم تربیتی
  • گرایش های مختلف مدیریت (مدیریت منابع انسانی، بازرگانی، کسب‌وکار و MBA)
  • رفتار سازمانی
  • مدیریت و رهبری
  • روابط صنعتی کار

البته شرایط استخدامی سازمان های مختلف با هم فرق دارد و ممکن است در یک سازمان تاکید بیشتری روی رشته تحصیلی مرتبط شود. همچنین ممکن است در برخی سازمان‌های بزرگ شرط استخدام مدیران منابع انسانی دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی ارشد باشد. واضح است که با کسب تجربه در کنار تحصیلات دانشگاهی بالاتر، مسیر شغلی و پیشرفت در این حوزه هموارتر خواهد بود.

کارفرماها در استخدام مدیر منابع انسانی چه می‌خواهند؟

همانطور که گفته شد، مدیر منابع انسانی برای بقا، رشد و موفقیت سازمان‌ها نقش کلیدی را بازی می‌کند. اگر واحد منابع انسانی در یک سازمان عملکرد قابل قبولی نداشته باشد، پرسنل سازمان حتی اگر بخواهند نمی‌توانند بهره‌وری خوبی داشته باشند.

بنابراین کسی که در این سمت قرار می‌گیرد باید بتواند کارکنان بخش منابع انسانی را به بهترین شکل ممکن، مدیریت نماید تا کل سازمان، به صورت یک سیستم یکپارچه و روان، کارش را انجام دهد. به همین دلیل سازمان‌ها هنگام جذب و استخدام مدیران واحد منابع انسانی وسواس زیادی به خرج می‌دهند و تلاش می‌کنند بهترین گزینه ممکن را برای این موقعیت شغلی انتخاب کنند. از جمله مهم‌ترین شاخص‌هایی که کارفرمایان در انتخاب مدیر HR به آن‌ها توجه دارند عبارتند از:

روابط بین‌فردی

مدیر منابع انسانی باید بتواند با مهارت‌های ارتباطی قوی خود، منظورش را شفاف و صریح به گوش مخاطب خود برساند. همچنین کار کردن در حوزه منابع انسانی نیازمند صحبت‌های طولانی و زیاد با دیگر اعضای منابع انسانی و با کلیه‌ی پرسنل سازمان است. به علاوه، مدیر منابع انسانی مسئولیت فرآیند جذب کارکنان بخش منابع انسانی را هم به عهده دارد. به همین دلیل این فرد باید در زمینه مهارت‌های نوشتاری و گفتاری بسیار قوی باشد.  

در زمینه روابط بین‌فردی نکته مهم دیگری نیز وجود دارد؛ مدیران منابع انسانی باید بتوانند اعتماد کارکنان را جلب نمایند تا در محیط کار احساس راحتی داشته و عملکرد بهتری داشته باشند.

نظم و مدیریت زمان

در سمت مدیریت منابع انسانی به علت طیف گسترده وظایف، لازم است برای رسیدگی به امور جاری، روندی سیستماتیک در پیش گرفته شود. همچنین از آنجا که این شغل نیازمند نامه‌نگاری‌ها و کاغذبازی‌های اداری فراوان است تنها کسی می‌توانند این کارها را با دقت و به طور منظم انجام دهد که ذاتاً دارای مهارت در سازمان‌دهی، مدیریت زمان و نظم باشد.

تصمیم‌گیری درست

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که کارفرمایان در استخدام مدیر منابع انسانی به آن اهمیت می‌دهند، مهارت در تصمیم‌گیری درست است. جایگاه شغلی مدیر منابع انسانی ایجاب می‌کند که فرد تصمیمات متعددی بگیرد؛ نمونه ساده آن تصمیم‌گیری درباره جذب افراد از میان تعداد زیادی کارجو است. در چنین مواقعی این فرد باید بتواند از میان چندین گزینه، نهایتاً تصمیم درستی گرفته و به یک گزینه برسد.

مدیریت بودجه

مدیر بخش منابع انسانی یک سازمان مسئولیت تعیین پاداش‌ها و تشویقی‌های کارمندان را بر عهده دارد. علاوه بر این مسئولیت برگزاری دوره‌های اموزشی و رویدادهای اجتماعی نیز به عهده او است. به همین دلیل باید بتواند بودجه موردنیاز برای اجرای هرکدام از این فعالیت‌ها را به خوبی مدیریت کرده و به طور متناسب برای انجام کارهای مختلف، تقسیم‌بندی کند و هزینه‌های غیرضروری را کاهش دهد.

دلسوزی و همدلی با پرسنل

رسیدگی به مشکلات پرسنل در محل کار و حتی مشکلات خصوصی آن‌ها نیز به عهده مدیران بخش منابع انسانی است. افرادی که وارد این سمت می‌شوند باید درک و همدلی بالایی داشته باشند و بتوانند بدون پیش‌داوری با افراد صحبت کرده و به مشکلات آن‌ها گوش دهند.

گاهی اوقات بعضی از پرسنل نیاز دارند مشکلات و حرف دل خود را با منابع انسانی در میان بگذارند؛ مدیر بخش منابع انسانی باید به حرف‌های آن‌ها گوش کند، آن‌ها را درک نماید و با آن‌ها همدردی کند.

از اهمیت مدیریت منابع انسانی غافل نشوید

مدیریت منابع انسانی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هر شرکت و سازمان است و کارفرماها باید در استخدام این افراد دقت بالایی به خرج دهند. مسئولیت‌ها و شرح وظایف مدیر منابع انسانی بسیار گسترده و متنوع است و بسته به نوع و اندازه سازمان می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد. داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با منابع انسانی می‌تواند شانس متقاضی را برای استخدام بالاتر ببرد؛ با این حال، افرادی که در رشته‌های غیرمرتبط تحصیل کرده‌اند اما مهارت‌های فردی موردنیاز این شغل را دارا هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت‌های استخدام، از آخرین موقعیت‌های شغلی این حوزه مطلع شده و شانس خود را برای ورود به این حوزه امتحان کنند.

مزایا و معایب استخدام برنامه نویس php

تاریخ ارسال : 1400/06/22

سازمان‌های بسیاری برای توسعه‌ی وب نیازمند استخدام برنامه نویس PHP هستند PHP .یک زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که بیش از ۲۵ سال قدمت دارد. با اینکه از زمان معرفی این زبان، تاکنون زبان‌های متعددی برای توسعه‌ی وب معرفی شده است اما زبان برنامه‌نویسی PHP هنوز زنده است.

سازمان‌های بسیاری برای توسعه‌ی وب نیازمند استخدام برنامه نویس PHP هستند PHP .یک زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که بیش از ۲۵ سال قدمت دارد. با اینکه از زمان معرفی این زبان، تاکنون زبان‌های متعددی برای توسعه‌ی وب معرفی شده است اما زبان برنامه‌نویسی PHP هنوز زنده است.

هنوز بیش از ۸۰ درصد از وبسایت‌ها از PHP استفاده می‌کنند که شاید مهم‌ترین آن‌ها، سیستم مدیریت محتوای وردپرس باشد. PHP به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی چند منظوره شناخته می‌شود که می‌توان از آن برای توسعه‌ی وبسایت‌های داینامیک و واکنش‌پذیر استفاده کرد.

با اینکه امروزه زبان‌های بسیار قدرتمندی مثل پایتون، جاوااسکریپت، رابی، گو و توسعه یافته‌اند که می‌توان از آن‌ها به جای PHP استفاده کرد، اما مزایای متعدد این زبان برنامه‌نویسی مثل راحت بودن یادگیری و استفاده، منبع باز بودن، چند منظوره بودن و سریع بودن، سبب شده که همچنان، خیلی از توسعه‌دهندگان وب، ترجیح دهند با این زبان برنامه‌نویسی کار کنند.

در ادامه می‌خواهیم این زبان برنامه‌نویسی و کاربردهای آن را به طور کامل به شما معرفی کنیم و به بررسی شرایط استخدام برنامه نویس PHP بپردازیم. در انتها نیز در رابطه با درآمد این زبان برنامه‌نویسی و نحوه‌ی پیدا کردن آگهی‌های استخدام آن صحبت خواهیم کرد.

معرفی زبان برنامه نویسی PHP
زبان برنامه‌نویسی PHP برگرفته از عبارت Hypertext Processor یک زبان برنامه‌نویسی چند منظوره است که به ویژه برای توسعه‌ی وب مناسب می‌باشد و می‌توان آن را درون اسکریپت HTML جاسازی کرد. کدهای PHP در سطح سرور اجرا می‌شوند.

این زبان برنامه‌نویسی به قدری قدرتمند و محبوب است که مهم‌ترین سیستم مدیریت محتوا در دنیا، یعنی وردپرس و یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان، یعنی فیسبوک، از آن استفاده می‌کنند.

کد PHP روی پلتفرم‌های مختلف (شامل ویندوز، لینوکس، مک و ) اجرا می‌شود. این زبان برنامه‌نویسی که از پایگاه‌های داده‌ی متنوعی پشتیبانی می‌کند، به صورت رایگان قابل دانلود و استفاده است. شما می‌توانید برنامه‌ی PHP را از وبسایت رسمی آن دانلود کرده و از آن استفاده کنید.

مزایا و معایب زبان برنامه‌نویسی php

مزایا

زبان برنامه‌نوسی PHP به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی که سال‌ها پیش توسعه یافته، هنوز هم مزایای متعددی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • منبع باز بودن: این زبان برنامه‌نویسی توسط گروه بسیار بزرگی از برنامه‌نویسان توسعه پیدا کرده و در حال رشد است. منبع باز بودن سبب ایجاد یک جامعه‌ی گسترده از متخصصان این زبان برنامه‌نویسی شده و افزونه‌های متعددی برای آن موجود است.
  • سرعت: زبان PHP یک زبان نسبتا سریع است زیرا منابع خیلی زیادی از سیستم را استفاده نمی‌کند.
  • کاربرد راحت: سینتاکس این زبان شبیه به زبان C است و بنابراین، برای کسانی که با زبان C آشنایی دارند، بسیار راحت است.
  • پایداری: از آن جایی که برنامه‌نویسان متعددی در توسعه‌ی این زبان نقش دارند، باگ‌ها به سرعت شناسایی می‌شوند و بنابراین، می‌توان PHP را یک زبان پایدار دانست.
  • پشتیبانی کتابخانه‌ای قدرتمند: شما می‌توانید به راحتی ماژول‌های عملکردی مورد نیاز خود مثل PDF، نمودار و را پیدا کنید.
  • ماژول‌های توکار اتصال به پایگاه داده: شما به راحتی می‌توانید با استفاده از PHP به پایگاه‌های داده دسترسی داشته باشید که این موضوع، زمان توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.
  • آینده‌ی روشن: با اینکه سال‌ها از معرفی PHP می گذرد و در این مدت، زبان‌های برنامه‌نویسی بسیار خوبی برای توسعه‌ی وب، ایجاد شده‌اند اما به نظر نمی‌رسد که زبان PHP به این زودی‌ها منسوخ شود.

معایب

  • ایمنی ضعیف به دلیل منبع باز بودن: از آن‌جایی که این زبان، منبع باز است، همه می‌توانند کد منبع را ببینند. اگر باگ‌هایی در کد امنیتی وجود داشته باشد، بعضی از برنامه‌نویسان می‌توانند از آن‌ها سوء استفاده کنند.
  • برای برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌های بزرگ و پیچیده مناسب نیست: استفاده از زبان PHP برای برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌های بزرگ، ساده نیست. از آن‌جایی که این زبان برنامه‌نویسی قابلیت ماژول شدن بالایی ندارد، توسعه‌ی اپلیکیشن‌های بزرگی که با این زبان نوشته شده باشند، کار دشواری است.
  • سرعت و عملکرد وبسایت‌ها را کاهش می‌دهد: اکثر فریم‌ورک‌های PHP دارای قابلیت‌هایی قوی برای توسعه‌ی سریع وبسایت‌های بزرگ و پیچیده هستند. بنابراین، توسعه‌دهندگان وب باید بدانند که استفاده از تعداد زیادی از فریم‌ورک‌های PHP می‌تواند سبب کاهش سرعت وبسایت و تضعیف عملکرد آن شود.

دلیل استخدام برنامه نویس PHP توسط سازمان‌ها

با اینکه سال‌ها از معرفی PHP می‌گذرد و امروزه زبان‌های برنامه‌نویسی در ظاهر قوی‌تری مثل پایتون برای توسعه‌ی وب وجود دارند، به دلیل مزایای متعدد زبان برنامه‌نویسی PHP و نیز، این واقعیت که PHP آزمونش را پس داده است، هنوز حدود ۸۰ درصد وبسایت‌ها در دنیا از این زبان سطح سرور، استفاده می‌کنند.

به یاد داشته باشید که بیش از ۶۰ درصد از وبسایت‌ها در دنیا بر اساس سیستم مدیریت محتوای وردپرس هستند و این سیستم مدیریت محتوای محبوب، از PHP استفاده می‌کند.

بنابراین، سازمان‌ها هنوز هم برای توسعه‌ی وب، توسعه‌ی افزونه‌های وردپرسی، توسعه‌ی اپلیکیشن‌هایی مثل اپلیکیشن‌های پردازش تصویر و طراحی گرافیکی و خیلی از کارهای دیگر، نیازمند استخدام برنامه نویس PHP هستند.

مهارت‌های مورد نیاز برای استخدام برنامه نویس PHP

  • آشنایی با وب‌فریم‌ورک‌های PHP
  • آشنایی با فناوری‌های فرانت-اند شامل CSS3، جاوااسکریپت و HTML
  • آشنایی با برنامه‌نویسی PHP شیء گرا
  • مهارت در کار کردن با ابزارهای ورژنینگ مثل Git، مرکوریال، CVS و SVN
  • آشنایی با پایگاه‌های داده SQL/NoSQL
  • توانایی مدیریت پروژه
  • مهارت در حل مسئله
  • مهارت‌های ارتباطی قوی
  • مهارت در کار تیمی
  • انعطاف‌پذیری
  • آشنایی با Ajax، jQuery و MySQL
  • آشنایی با معماری فریم‌ورک APIs، یونیکس/لینوکس و MVC
  • مهارت در تفکر انتقادی
  • مسلط بودن به وردپرس

مزایا و معایب استخدام برنامه‌نویس PHP

شغل برنامه‌نویسی PHP نیز همانند هر شغل دیگری دارای مزایا و معایب خاص خودش است اما به عنوان یک شغل در حوزه‌ی برنامه‌نویسی، مزیت‌هایش خیلی بیشتر از معایبش می‌باشد. در زیر، مزایا و معایب شغل برنامه‌نویسی PHP را به شما معرفی می‌کنیم.

مزایا

  • بازار کار بسیار عالی: PHP نیز همانند هر زبان برنامه‌نویسی دیگری، بازار کار بسیار خوبی دارد. پیشبینی می‌شود که بازار کار برنامه‌نویسی از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۹، حدود ۲۲ درصد رشد داشته باشد. این در حالی است که تمامی مشاغل، به طور میانگین، در این بازه‌ی زمانی، تنها ۴ درصد رشد خواهند داشت. بنابراین، حتی به عنوان یک برنامه‌نویس PHP که یک زبان برنامه‌نویسی قدیمی محسوب می‌شود، نباید نگران پیدا کردن شغل باشید.
  • درآمد خوب: هر شغلی که بازار کار خوبی داشته باشد، به تبع، به دلیل تقاضای بالا، درآمد خوبی نیز خواهد داشت. به دلیل نیاز بالا به استخدام برنامه نویس PHP درآمد این برنامه‌نویس‌ها، خیلی بالا است. مطابق با گزارش جامع حقوق و دستمزد ۱۴۰۰ جاب ویژن، در این سال، هر برنامه‌نویس PHP در شهر تهران، به طور متوسط، حدود ۱۰ میلیون‌تومان درآمد دارد. بیش از ۹۵ درصد از برنامه‌نویسان PHP دارای سابقه کار بیش از پنج سال در سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۹ میلیون درآمد دارند.
  • امکان‌دورکاری: تقریبا تمامی سازمان‌های نیازمند استخدام برنامه نویس PHP به این برنامه‌نویسان امکان دورکاری می‌دهند که به ویژه در شهر تهران با توجه به بالا بودن هزینه‌های رفت و آمد و ترافیک زیاد، و نیز با توجه به شرایط کرونایی ظاهرا پایان‌ناپذیر این روزهای کشور، امتیاز بسیار بزرگی محسوب می‌شود. به علاوه، کار کردن در منزل بسیار راحت و لذت‌بخش است و باعث افزایش کارایی نیز می‌شود.
  • امکان راه‌اندازی کسب‌وکار خود: دانش برنامه‌نویسی PHP می‌تواند به شما کمک کند تا یک کسب‌وکار برای خود راه بیندازید و نیازی به کار کردن برای یک سازمان دیگر نداشته باشید. همچنین، این برنامه‌نویسان می‌توانند به صورت فر یلنسینگ نیز کار کنند.

معایب

شاید تنها عیبی که بتوان روی شغل برنامه‌نویسی PHP گذاشت، عمر زیاد این زبان برنامه‌نویسی است. در حال حاضر، زبان‌های برنامه‌نونیسی متعددی توسعه یافته‌اند که می‌توانند در سال‌های آینده جای زبان PHP را بگیرند و این احتمال وجود دارد که بازار کار این شغل در آینده، رونق کنونی خودش را از دست بدهد.

جمع‌بندی

زبان برنامه‌نویسی PHP یک زبان برنامه‌نویسی است که به ویژه در توسعه‌ی وب کاربرد دارد و سال‌ها از معرفی آن می‌گذرد. این زبان برنامه‌نویسی با وجود قدیمی بودن هنوز کاربردهای زیادی دارد تقریبا ۸۰ ٪ از سایت‌های امروزی توسط PHP نوشته شده‌اند. همچنین، سیستم‌های مدیریت محتوا نیز بر پایه‌ی PHP هستند.

این زبان برنامه‌نویسی سطح سرور، قابل جاگذاری درون HTML است و به دلیل منبع باز بودن، به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. البته همین ویژگی منبع باز بودن سبب کاهش امنیت این زبان شده است. با وجود توسعه‌ی زبان‌های بسیار خوبی مثل پایتون و جاوااسکریپت که می‌توانند جایگزین PHP شوند، زبان PHP هنوز اهمیت خودش را از دست نداده است.

برای تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس PHP تحصیلات خاصی نمی‌خواهید ولی باید مهارت‌های نرمی مثل توانایی حل مسئله، مهارت‌های ارتباطی، مهارت در کار تیمی و مهارت‌های سختی مثل آشنایی با فناوری‌های فرانت-اند، کار کردن با پایگاه‌های داده و آشنایی با برنامه‌نویسی شیء‌گرا به زبان PHP را داشته باشید. همچنین، گذراندن یک دوره‌ی کارآموزی برنامه‌نویسی PHP نیز ضروری است.

یک برنامه‌نویس PHP کارهایی مثل کدنویسی و توسعه‌ی نرم‌افزار و افزونه، به ویژه نرم‌افزارهای تحت وب، تست و تحلیل نرم‌افزار، شناسایی باگ و رفع باگ را انجام می‌دهد

استخدام برنامه نویس php مزایایی مثل بازار کار خوب، درآمد بالا و امکان دورکاری دارد. همچنین، یک برنامه‌نویس PHP می‌تواند کسب‌وکار خودش را راه بیاندازد و حتی به صورت فریلنسینگ کار کند. با این حال این امکان وجود دارد که در سال‌های آینده، با توسعه‌ی زبان‌های جایگزین، بازار کار این زبان برنامه‌نویسی، رونق کنونی خودش را از دست بدهد.

 

مزایا و معایب شغل مهندسی صنایع را بشناسید

تاریخ ارسال : 1400/06/21

با توجه به رشد روزافزون علم و گسترش تولید، رقابت بین سازمان‌های مختلف افزایش پیدا کرده است. این رقابت باعث شده تا بهینه‌سازی فرآیندها، زمان، هزینه و… از اهمیت زیادی برخوردار باشد؛ چرا که حتی یک ریال صرفه‌جویی در هزینه‌ها یا یک روز سریع‌تر انجام دادن کارها می‌تواند برگ برنده مجموعه در بازار رقابتی باشد.همین مسئله باعث شده سازمان‌ها بخواهند مهندس صنایع استخدام کنند.

با توجه به رشد روزافزون علم و گسترش تولید، رقابت بین سازمان‌های مختلف افزایش پیدا کرده است. این رقابت باعث شده تا بهینه‌سازی فرآیندها، زمان، هزینه و… از اهمیت زیادی برخوردار باشد؛ چرا که حتی یک ریال صرفه‌جویی در هزینه‌ها یا یک روز سریع‌تر انجام دادن کارها می‌تواند برگ برنده مجموعه در بازار رقابتی باشد.همین مسئله باعث شده سازمان‌ها بخواهند مهندس صنایع استخدام کنند.

مهندس صنایع در محیط کار چه وظایفی دارد؟

شاید برخی از سازمان‌ها انتظار داشته باشند شما به‌عنوان مهندس صنایع نقش آچار فرانسه را داشته باشید؛ اما معمولا مجموعه‌های برتر توقع ندارند کاری بیش از آنچه برای این رشته تعریف شده را انجام دهید. برنامه‌ریزی، تدوین استراتژی برای فرآیندهای جاری و… مهم‌ترین مسئولیت‌های هر مهندس صنایع در هر مجموعه هستند. معمولا وظایف مهندس صنایع به یک یا چند مورد از گزینه‌های زیر محدود می‌شود؛ البته گرایش انتخابی شما هم تاثیر مستقیمی روی تعداد و نوع مسئولیت‌های شما در سازمان دارد:

  • کاهش اتلاف انرژی، زمان و هزینه در سازمان
  • اطلاع از تمام فرآیندهای درون سازمانی و تولیدی
  • ایجاد حداکثر بازدهی در تولید و فرآیندهای جاری در مجموعه
  • تدوین و طراحی استانداردها برای فرآیندها و محصولات تولیدی
  • تجزیه و تحلیل هزینه‌ها و صورت‌های مالی با روش‌های کنترل کیفیت و بهبود آنها
  • ایجاد سیستم کنترل برای اطمینان از مطابقت محصول با استانداردهای کیفیت‌سنجی
  • خودکارسازی و اتوماسیون فرآیندهای ساخت
  • ایجاد تعادل و بهینه‌سازی زمان، هزینه، ریسک، ایمنی محیط کار و
  • تعالی سازمانی
  • یافتن عیوب و رفع آنها
  • نظارت بر مراحل مختلف تولید
  • گزارش‌گیری و تجزیه و تحلیل هزینه‌ها، منابع و فرآیندها
  • صحبت با مشتریان و برنامه‌ریزی برای حل دغدغه‌ها و نارضایتی آنها

سازمان‌ها برای جذب و استخدام مهندس صنایع به چه مهارت‌هایی توجه می‌کنند؟

برای اینکه در سازمان‌های برتر پذیرفته شوید؛ باید برخی از مهارت‌هایتان را تقویت کنید. مهارت‌های نرمی که کارفرما را مجاب خواهد کرد تا شما را جذب کند شامل موارد زیر می‌شود:

  • خلاقیت
  • مهارت حل مسئله
  • تفکر انتقادی
  • مهارت‌های شنیداری
  • مشتری‌مداری
  • زبان انگلیسی قوی
  • مهارت‌های گفتاری و تعامل
  • توانایی دید کلی و نگاه از بالا
  • مهارت تحلیل و آنالیز کردن

اما احتمالا شما هم شنیده‌اید که دروس تدریس شده در رشته مهندسی صنایع، دریایی از دانش‌های متنوع با عمق کم هستند. بنابراین اگر در جستجوی کار هستید؛ باید مهارت‌های تخصصی خود مخصوصا در حیطه نرم‌افزارهای مهندسی صنایع را افزایش دهید.
شاید بتوان گفت نرم‌افزارهای Office مخصوصا Excell مهم‌ترین برنامه‌هایی هستند که باید به آنها تسلط داشته باشید. اما به غیر از Excell، باید در کار با نرم‌افزارهای تخصصی حوزه مدنظرتان هم مهارت کافی داشته باشید. در جدول زیر، تعدادی از مهم‌ترین نرم‌افزارهای این رشته را جمع‌آوری کرده‌ایم:

نام نرم‌افزار

وظیفه اصلی نرم‌افزار

JIRA

مدیریت و کنترل پروژه

MSP

مدیریت و کنترل پروژه

Primavera

مدیریت پروژه و گزارش‌گیری

GAMS

برنامه‌نویسی و بهینه‌سازی ریاضی

comfar

امکان‌سنجی، طرح‌های توجیه فنی- اقتصادی و تحلیل فرآیندهای مالی

Lindo

تحقیق در عملیات

minitab

تجزیه و تحلیل داده‌ها

 

۵ مورد از مزایا و معایب شغل و استخدام مهندسی صنایع

برای افرادی که در جستجوی کار هستند؛ اطلاع از این مسئله که شغل مورد نظرشان چه مزایا و معایبی دارد از اهمیت زیادی برخوردار است. در یک نگاه کلی، می‌توان گفت که مزایای شغل مهندسی صنایع بیشتر از معایب آن است. همین مسئله موجب شده تعداد دانشجویان ورودی به رشته مهندسی صنایع در دانشگاه‌ها روز به روز در حال افزایش باشد.

  • امکان کار پاره وقت

بسیاری از مهندسان صنایع به صورت پاره وقت با مجموعه‌های مختلف همکاری می‌کنند. البته این امکان برای بسیاری از سازمان‌ها مانند کارخانه‌ها فراهم نیست ولی در سازمان‌های کوچک‌تر و خصوصی امکان کار پاره وقت برای مهندسان صنایع وجود دارد.

  • امکان ارتقاء شغلی

بسیاری از مدیران ارشد و میانی در سازمان‌ها، مهندسان صنایعی هستند که چندین سال در آن مجموعه مشغول به کار بوده‌اند. اگر احتمال ارتقاء و پیشرفت شغلی برای شما اهمیت زیادی دارد؛ مهندسی صنایع می‌تواند سکوی پرتاب شما باشد.
از آنجا که به عنوان مهندس صنایع باید با تمام دپارتمان‌های درون سازمان ارتباط برقرار کنید و از روندها و سیستم های جاری در مجموعه باخبر باشید؛ شانس شما برای رسیدن به جایگاه مدیریت بالاتر از سایر رشته‌هاست. البته واضح است که برای رسیدن به این موقعیت شغلی باید چندین سال در مجموعه کار کرده و توانمندی‌های حرفه‌ای خود را ثابت کرده باشید.

  • کار در سازمان‌های خصوصی

برخلاف رشته‌هایی مانند مهندسی برق و مکانیک، فرصت‌های استخدام مهندس صنایع معمولا متعلق به سازمان‌های خصوصی هستند. از آنجا که موقعیت‌های شغلی به‌وجودآمده برای مهندسی صنایع نسبتا جدید هستند؛ هنوز در بسیاری از سازمان‌های دولتی برای آنها جایی باز نشده است.

البته قطعا در سال‌های آینده و با اطلاع‌رسانی درباره این موقعیت‌های شغلی جدید، فرصت‌های بیشتری برای جذب مهندس صنایع در سازمان‌های دولتی فراهم خواهد شد. اما اگر در حال حاضر در جستجوی کار هستید؛ خوب است بدانید که احتمال جذب شدن شما در سازمان‌های خصوصی بیشتر از یافتن مشاغل دولتی است.

  • سرکشی کردن به واحدهای مختلف

یکی از معایب مشاغل مرتبط با مهندسی صنایع، رفتن به سایر واحدهای درون سازمانی و سرکشی کردن به آنهاست. البته بسته به حیطه تخصصی شما، ساعاتی که باید پشت میز کار خود بنشینید تغییر خواهد کرد. معمولا مهندسان فعال در زمینه‌های مدیریت پروژه و کنترل کیفیت، باید بیشتر زمان کاری خود را صرف سرکشی به سایر واحدها از جمله خط تولید یا خط مونتاژ کنند.

  • استخدام مهندس صنایع در بانک

اشتغال در بانک‌های خصوصی و دولتی، مزایای بسیاری به همراه دارد؛ به همین علت عده زیادی تمایل دارند در موسسات مالی و اعتباری مشغول به کار شوند. اگر در رشته مهندسی صنایع مخصوصا در گرایش‌های مالی و سرمایه‌گذاری تحصیل کرده‌اید؛ شانس بالایی برای پذیرش در بانک‌ها خواهید داشت. معمولا در ستاد بانک‌ها، مهندسان صنایع برای عناوین شغلی کارشناس سرمایه‌گذاری، بازرس داخلی و… جذب می‌شوند. اگر شما هم به اشتغال در بانک علاقه‌مند هستید؛ می‌توانید آگهی‌های استخدام مهندس صنایع در بانک را از سایت جاب ویژن مشاهده نموده و برای آنها رزومه ارسال نمایید.

اگر در جستجوی کار باشید؛ احتمالا می‌دانید که ارسال رزومه مناسب و داشتن سابقه کار اهمیت بسیاری در پیدا کردن شغل ایده‌آلتان دارد. اما تعدادی از سازمان‌ها اقدام به استخدام مهندس صنایع بدون سابقه کار می‌کنند که می‌توانید مسیر شغلی خود را از کار در آنها شروع کنید. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی جدید کلیک کنید.

رشته مهندسی برق چه مزیت‌ها و معایبی دارد؟

تاریخ ارسال : 1400/06/21

امروزه، هر سازمانی که در ساخت و نگهداری زیرساخت‌ها فعالیت داشته باشد، نیازمند مهندسین برق است. این متخصصان، سیستم‌های الکتریکی و کنترل را به خوبی می‌شناسند.

امروزه، هر سازمانی که در ساخت و نگهداری زیرساخت‌ها فعالیت داشته باشد، نیازمند مهندسین برق است. این متخصصان، سیستم‌های الکتریکی و کنترل را به خوبی می‌شناسند. مشاغل مختلفی در بازار کار مهندسی برق و در نقاط مختلف کشور وجود دارد. مهندسین برق می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مشغول به کار شوند. شرکت‌های فعال در ساخت‌وساز، بیشتر از سایر سازمان‌ها به دنبال استخدام کارشناس و مهندس برق هستند.

چقدر مزایا و معایب رشته مهندسی برق را می‌شناسید؟

انتخاب هر رشته کاری و تحصیلی و فعالیت در آن، مزایا و معایبی را دارد که در برخی از شغل‌ها بیشتر و در برخی دیگر کمتر است. مهندسی برق هم از این قاعده مستثنا نیست و اگر جویای کار در این حوزه هستید؛ خوب است با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

  • شرایط کاری و اعتبار

یکی از مهم‌ترین مزایای مهندسی برق، اعتبار، وجهه اجتماعی آن و شرایطی است که کارفرما برای شما در نظر می‌گیرد. البته شاید لزوما سازمان برای استخدام مهندس برق حقوق بالاتری پرداخت نکند؛ اما در اکثر مواقع و بسته به امکانات موجود، مزایایی مانند حق ماموریت، بیمه تکمیلی، سرویس ایاب و ذهاب و … را برای این موقعیت شغلی در نظر می‌گیرند.

  • امکان دورکاری

در زمینه‌های خاصی مانند ساختمان‌سازی، مشاوره، تحقیق و توسعه و..، امکان استخدام مهندس برق پاره وقت وجود دارد. این مزیت موجب می‌شود که بتوانید زمانتان را بهتر برنامه‌ریزی کنید و حتی به‌صورت پروژه‌ای با چند کارفرمای دیگر هم قرارداد ببندید. البته این امکان برای اکثر شغل‌های دولتی و رسمی وجود ندارد.

  • استخدام مهندس برق برای امریه

همین یک مزیت برای بسیاری از آقایان کافی است تا این رشته را انتخاب کنند! همان‌طور که اشاره شد؛ سازمان‌های دولتی و مخصوصا صنایع نظامی، نیاز مبرمی به استخدام مهندس برق. شما می‌توانید به کمک این مزیت در مدت زمان طولانی با این مجموعه‌ها کار کنید. البته از آنجا که تقاضا برای امریه شدن بسیار زیاد است؛ باید روی رزومه و توانایی‌های خود کار کنید تا در بین متقاضیان دیگر انتخاب شوید.

در ادامه به چند مورد از معایب این شغل اشاره می‌کنیم.

  • خطرات و آسیب‌های کاری

مهم‌ترین عیب گزینش به‌عنوان مهندس برق، خطراتی است که شما را در محل کار تهدید می‌کنند. اگر در نیروگاه مشغول باشید؛ اجتناب از خطرات کار با فشار متوسط و قوی امکان ناپذیر است. البته لزوما تمامی مشاغل مرتبط با مهندسی برق خطرناک نیستند. مثلا شغل‌هایی در زمینه صنعت مخابرات یا سخت‌افزارها معمولا اداری هستند و خطری ندارند. اما اگر به کار در نیروگاه‌ها یا صنایع نظامی علاقه‌مندید؛ حتما این نکته را در نظر بگیرید.

  • ماموریت‌های شغلی

یکی دیگر از معایب شغل مهندسی برق، ماموریت‌های کاری است که احتمال دارد با آنها روبرو شوید. اگر تجهیزات و سیستم‌هایی که شما مسئول طراحی، تولید یا نظارت بر آنها هستید نزدیک به محل کار دائمی شما نیست یا در شهر دیگری قرار دارد؛ مجبور خواهید بود در فواصل مشخص برای سرکشی و تعمیر و نگهداری از آنها به ماموریت بروید.

پیشرفت شغلی مهندس برق چگونه است؟

اگر به دنبال جذب در سازمان‌ها و شرکت‌های معتبر هستید؛ باید از دوران دانشجویی روی مهارت‌هایی مانند تسلط بر نرم‌افزارها مخصوصا متلب و C کار کنید. یکی دیگر از مواردی که می‌تواند بعدها در گزینش شما تاثیرگذار باشد؛ کارآموزی‌ها و شرکت در دوره‌های عملی است.

از آنجا که معمولا استخدام مهندس برق بدون سابقه کار کمتر اتفاق می‌افتد؛ بهتر است از همان زمان تحصیل به بخش «ارتباط با صنعت» دانشگاه مراجعه کنید و دوره‌های کارآموزی بدون حقوق را بگذرانید.

اگر هم فارغ‌التحصیل شده‌اید و در جستجوی فرصتی برای استخدام مهندس برق بدون سابقه کار می‌گردید؛ بهتر است ابتدا از فرصت‌های شغلی جذب تکنسین شروع کنید. احتمالا ترجیح می‌دهید به‌عنوان مهندس برق و طراح کارتان را شروع کنید؛ اما کارفرماها به تجربه کار عملی شما اهمیت زیادی می‌دهند و تجربه کاری در موقعیت تکنسین، شانس شما را برای یافتن شغل ایده‌آلتان بسیار بالاتر خواهد برد.

بعد از اینکه سابقه کاری کسب کردید و در کار با نرم‌افزارهای مرتبط خبره شدید؛ می‌توانید در موقعیت‌های بهتری به دنبال شغل مورد نظرتان بگردید. به غیر از مشاغل دولتی که درباره آنها صحبت کردیم؛ کار در صنعت انرژی‌های نو مثل نیروگاه‌های خورشیدی یا ساخت اجزاء نیمه هادی هم به دلیل رشد سریع فناوری‌های مربوطه و نوآوری‌های ایجاد شده در آنها، از چشم‌انداز شغلی خوبی برخوردار است.

بر اساس داده‌های موجود به نظر می‌رسد مشاغل حوزه مهندسی برق، به دلیل رشد علم و اختراعات جدید در حال دگرگونی و تغییر هستند. اگر ترجیح می‌دهید به جای کار مستقیم در صنعت، به پژوهش در این زمینه بپردازید و راهکارهایی برای توسعه و بهینه‌سازی سیستم‌ها و روش‌های رایج پیدا کنید؛ می‌توانید در آزمایشگاه ها، دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها به تیم‌های تحقیقاتی بپیوندید. البته معمولا برای جذب در این موقعیت‌های شغلی باید تحصیلات تکمیلی (ارشد یا دکترا) داشته باشید.

مسیر شغلی دیگری که بعد از طی نمودن مراحل بالا برای شما باز می‌شود؛ مشاوره است. انتخاب شغل مشاوره هم درآمد خوبی دارد و هم امکان کار کردن در ساعات دلخواه را برای شما فراهم می‌کند. تقاضا برای جذب مشاور در حوزه مهندسی برق هم روز به روز بیشتر می‌شود و دست شما را برای انتخاب شرکت و سازمان مورد نظر باز می‌گذارد.

کارآفرینی هم پله آخری است که می‌توانید روی آن قرار بگیرید. البته گاهی دانشجویان و افراد تازه‌کار هم اقدام به این کار می‌کنند؛ اما تجربه نشان می‌دهد بهتر است ابتدا تجربه لازم در همه زمینه‌های کاری به دست بیاورید و سپس برای احداث کارگاه، شرکت یا کارخانه خود اقدام کنید. خوشبختانه به دلیل نیازها و کمبودهای بازار کار، موقعیت‌های فراوانی وجود دارد که می‌توانید در آن زمینه‌ها کسب و کار خودتان را راه‌اندازی کنید.

نتیجه‌گیری

مهندسی برق یکی از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی در گروه ریاضی- فیزیک است و بسیاری از رتبه‌های برتر کنکور، این رشته مهندسی را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. بااین‌حال، این شغل سختی‌های زیادی دارد و بازار کار آن اگرچه خوب و قابل‌قبول است؛ اما در مقایسه با سایر رشته‌های مهندسی تفاوت محسوسی ندارد.

در این مطلب سعی کرده‌ایم در رابطه با مزایا و معایب شغل مهندسی برق و آينده کاری این رشته مهندسی صحبت کنیم. امیدواریم مطالعه این مقاله به شما کمک کند تا دید جامعی نسبت به آینده شغلی مهندسی برق پیدا کنید. اگر فارغ التحصیل این رشته هستید و هنوز شغل رؤیایی و دلخواه خود را پیدا نکرده‌اید، می‌توانید به سایت کاریابی آنلاین مراجعه کنید.

نگاهی به اشتغال و وضعیت اقتصادی شهر کرج و استان البرز

تاریخ ارسال : 1400/06/20

با وجود این فرصت‌های شغلی، به دلیل اینکه اکثر جمعیت کرج در سن استخدام هستند، آمار بیکاری در این شهر، در مقایسه با خیلی از شهرهای بزرگ ایران، نسبتا بالا است. با این حال، انتظار می‌رود که با عبور موج جمعیتی کنونی از سن استخدامی، در دهه‌‌های آینده، رقابت برای تصاحب فرصت‌های شغلی در شهر کرج و استان البرز کمتر شود.

صنایع داروسازی، صنایع غذایی و پلیمری از مهم‌ترین صنایع استان البرز هستند که فرصت‌های استخدام کرج برای رشته‌های داروسازی، زیست‌شناسی، زیست‌فناوری، شیمی و مهندسی شیمی، بسیار بالاتر برده است.

با وجود این فرصت‌های شغلی، به دلیل اینکه اکثر جمعیت کرج در سن استخدام هستند، آمار بیکاری در این شهر، در مقایسه با خیلی از شهرهای بزرگ ایران، نسبتا بالا است. با این حال، انتظار می‌رود که با عبور موج جمعیتی کنونی از سن استخدامی، در دهه‌‌های آینده، رقابت برای تصاحب فرصت‌های شغلی در شهر کرج و استان البرز کمتر شود.

مهم‌ترین کارخانه‌های کرج، کارخانه‌های داروسازی هستند که بخش زیادی از موقعیت‌های شغلیشهر کرج مربوط به آن‌ها است. در حاشیه‌ی شهر کرج، شهرک‌های صنعتی متعددی قرار دارد که میزبان صنایع مهمی مثل صنایع غذایی و صنایع شیمیایی هستند. به دلیل حساسیت بالا در کار شرکت‌های داروسازی، این شرکت‌ها حتی در استخدام کارگر نیز شرایط سخت‌گیرانه‌ای دارند.

فرصت‌های شغلی کارگر در شهر کرج

روزانه تعداد زیادی آگهی استخدام برای کارگر در کارخانه های کرج منتشر می‌شود. برای پیدا کردن این آگهی‌ها، می‌توانید به وب‌سایت کاریابی جاب ویژن سری بزنید. در صفحه‌ی اصلی سایت و در نوار جستجو، فیلتر «شهر» را روی گزینه‌ی «کرج-البرز» یا «تمامی شهرهای البرز» قرار دهید و سپس روی دکمه‌ی «جستجو در مشاغل» کلیک کند.

موقعیت‌های استخدامی ثبت‌شده در مراکز کاریابی شهر کرج

از فرصت‌های شغلی ثبت شده در این استان، بیش از ۳۲ هزارتای آن، مربوط به شهر کرج بوده و کمتر از ۱۸ هزار نفر نیز در مراکز کاریابی کرج ثبت‌نام کرده‌اند. با نگاه به این آمار به راحتی می‌توان فهمید که نبود فرصت‌های شغلی برای کارجویان در شهرستان‌های دیگر استان البرز مثل طالقان، اشتهارد، فردیس، ساوجبلاغ و نظر آباد، بسیار بیشتر از شهر کرج است.

در سال ۱۳۹۸ مجموعا حدود ۳۹ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در مراکز کاریابی استان البرز به ثبت رسیده است و بیش از ۳۰ هزار نفر نیز در مراکز کاریابی استان البرز ثبت نام کرده‌اند.

آمار استخدام کرج که در سال ۱۳۹۸ از سوی مراکز کاریابی کرج اعلام شده، ۲۷۵۵ نفر است که از این تعداد، ۱۹۵۸ نفر آقا و ۷۹۸ نفر خانم بوده‌اند.

شرکت لوازم خانگی مادیران کرج

این کارخانه در آینده‌ای نزدیک، بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تولید کننده‌ی لوازم خانگی در ایران خواهد شد. این شرکت که در سال ۱۳۴۳ تأسیس شده، بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی محصولات IT در ایران است. به علاوه، مادیران تولید‌کننده بهترین برند تلویزیون ایرانی، یعنی ایکس ویژن است.

شرایط استخدام در کارخانه‌ی تولید لوازم خانگی مادیران بسیار خوب است و کسانی که علاقه‌مند به کار کردن در کارخانه‌های کرج هستند، توصیه می‌کنیم که برای این شرکت، رزومه بفرستند.

کارخانه‌ی بزرگ مادیران در حال حاضر در حال جذب نیروی انسانی است و تا چند سال آینده، فرصت‌های استخدامی زیادی در این کارخانه برای نیروهای کار تخصصی و غیرتخصصی ایجاد خواهد شد و بدون شک این کارخانه، سهم زیادی از استخدام کارگر در کارخانه های کرج خواهد داشت.

وضعیت اقتصادی کرج

استان البرز از نظر کشاورزی وضعیت خوبی دارد؛ ولی عمده‌ی جمعیت این استان در شهر کرج ساکن هستند و از آن‌جایی که اغلب آمار استخدام کرج مربوط به بخش‌های صنعت و خدمات است، درصد بخش کشاورزی در این زمینه، بسیار پایین است.

مطابق با آمار سال ۱۳۹۸، بیش از ۴۴ درصد از جمعیت استان البرز، دارای مشارکت اقتصادی هستند و نرخ بیکاری در این استان در گروه سنی ۱۵ الی ۲۴ سال به میزان 6/30 و در گروه سنی ۱۵ الی ۲۹ سال به میزان 4/20 درصد است. بیش از ۴۰ درصد از نیروی کار فعال استان البرز در بخش صنعت، بیش از ۵۵ درصد در بخش خدمات و کمتر از چهار درصد در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند.

صنعت استان البرز

کارخانه‌های ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، صنایع غذایی و نوشیدنی و مواد دارویی و شیمیایی، به ترتیب، بیشترین میزان ارزش افزوده را در استان البرز به خود اختصاص داده‌اند.

استان البرز در بخش صنعت، بسیار قوی است. بیش از ۴۲ درصد از نیروی کار فعال استان البرز، در بخش صنعت مشغول به کار هستند و این آمار، حاکی از فرصت‌های متعدد استخدام در کارخانه های کرج است. البته فرصت‌های زیادی برای کار در کارخانه های کرج برای نیروهای کار تحصیل کرده و متخصص نیز وجود دارد.

جستجوی فرصت‌های استخدامی شهر کرج

برای پیدا کردن آگهی‌های استخدامی در شهر کرج می‌توانید به سایت جاب ویژن مراجعه و در قسمت شهر، گزینه‌ی «کرج-البرز» را انتخاب کنید و سپس در میان آگهی‌های شغلی موجود، به جستجو بپردازید. شما می‌توانید به صورت رایگان برای این آگهی‌های شغلی رزومه بفرستید.

داروسازی برکت

شرکت‌های داروسازی سبحان دارو، البرز دارو، ایران دارو، تولید دارو و زیرمجموعه شرکت‌های تابعه‌ی برکت هستند. مجموعه‌ی داروسازی برکت بیش از ۱۴ درصد از داروهای ضروری کشور را تأمین می‌کند و سهم بسیار زیادی از استخدام در کارخانه های کرج را به خودش اختصاص داده است.

شرکت داروسازی برکت، به قدری بزرگ است که شهرک داروسازی خودش را دارد. این شرکت تولید کننده‌ی واکسن کووبرکت که با نماد برکت در بورس اوراق بهادار تهران حاضر است، به دلیل وابستگی خود به ستاد اجرایی فرمان امام و بودجه‌های کلانی که در اختیار دارد، در حال حاضر توانسته خودش را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دارویی در کشور مطرح کند.

شهرک صنعتی دارویی برکت در 10 کیلومتری جاده‌ی کرج-قزوین، قرار دارد. یک زنجیره‌ی کامل تولید دارو در این شهرک صنعتی وجود دارد و جابه‌جایی پرسنل بین واحدهای صنعتی مختلف، به راحتی امکان‌پذیر است.

این شهرک صنعتی، ۲۰۰ هکتار زمین دارد که ۱۰۰ هکتار آن در اختیار واحدهای صنعتی مختلف است.

استخدام پاره وقت در شهر کرج

در دهه‌ی گذشته، کسب‌وکارهای کوچک تولیدی و خدماتی، با سرعت بالایی در شهر کرج توسعه پیدا کرده‌اند. توسعه‌ی این کسب‌وکارها فرصت‌های استخدام کار پاره وقت در شهر کرج را بسیار افزایش داده است. بسیاری از مشاغل خدماتی در شهر کرج به صورت دو و سه شیفتی هستند و کارفرمایان معمولا برای هر شیفت ۴ ساعته، یک نفر را استخدام می‌کنند.

برای مشاهده فرصت‌های استخدامی در شهر کرج می توانید به سایت کار و استخدام جاب ویژن رفته و در صورت تمایل رزومه‌تان را برای آن‌ها بفرستید.


صفحه 2 از 3