استخدام همراه اول در حوزه منابع انسانی

تاریخ ارسال : 1400/07/11

شرکت همراه اول، اولین اپراتور تلفن همراه در کشور ما است. این اپراتور روز به روز در حال توسعه است و خدمات و فناوری‌های جدیدی عرضه می‌کند. توسعه‌ی هر سازمانی در وهله‌ی اول، نیازمند استخدام نیروی انسانی است.

شرکت همراه اول، اولین اپراتور تلفن همراه در کشور ما است. این اپراتور روز به روز در حال توسعه است و خدمات و فناوری‌های جدیدی عرضه می‌کند. توسعه‌ی هر سازمانی در وهله‌ی اول، نیازمند استخدام نیروی انسانی است.  با توجه به اینکه فعالیت اصلی این شرکت در زمینه‌ی خدمات مخابراتی تلفن همراه است، اکثر فرصت‌های شغلی همراه اول، در حوزه‌های مخابرات و IT قرار دارند. با این حال، چنین سازمان بزرگی که یک رقیب بسیار قوی به نام ایرانسل دارد، دارای فرصت‌های شغلی متعدد در حوزه‌های متنوع دیگری نیز می‌باشد.

به دلیل اعتباری که این سازمان دارد، رقابت بین کارجویان برای تصاحب فرصت‌های شغلی در همراه اول، شدید است. این سازمان نیز فیلترهای سخت‌گیرانه‌ای برای استخدام شایسته‌ترین نیروها دارد.

در این مقاله، پس از معرفی مختصر شرکت همراه اول، به شما خواهیم گفت که چه فرصت‌های شغلی در این سازمان وجود دارد. سپس در رابطه با شرایط استخدام همراه اول صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

معرفی شرکت همراه اول

شرکت ارتباطات سیار ایران همراه اول، به عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت مخابرات، در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد و پس از یک سال، اولین شبکه‌ی مخابرات تلفن همراه در کشور را راه‌اندازی کرد. بعدها با خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، همراه اول نیز خصوصی شد و بخشی از سهامش را وارد بورس کرد.

در حال حاضر، شرکت همراه اول، بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه در منطقه‌ی خاورمیانه و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ایران از نظر سودآوری و ارزش بازار است.

این شرکت، سرویس‌های متعددی را به مشترکین میلیونی خود در سرتاسر ایران عرضه می کند. این سرویس‌ها عبارتند از:

  • تماس صوتی تلفنی و پیامک
  • سرویس‌های مختلف اینترنت مثل اینترنت 4G و اخیر، اینترنت 5G
  • رومینگ بین‌المللی
  • VoLTE
  • MMS
  • RBT
  • و

جایگاه‌های شغلی در همراه اول

همراه اول یک سازمان بسیار گسترده است و با اینکه فعالیت‌های اصلی آن، حول محور مخابرات و آی تی می‌باشد اما فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های دیگر برای پشتیبانی از فعالیت‌های اصلی‌ش دارد. بنابراین، فرصت‌های شغلی این سازمان، فقط محدود به حوزه‌های تخصصی مخابرات و IT نیستند. در اینجا می‌خواهیم مهم‌ترین مشاغلی را که همراه اول در آن‌ها نیاز به نیروی انسانی دارد، به شما معرفی کنیم.

به طور کلی، فرصت‌های شغلی همراه اول، در یکی از چهار گروه اصلی زیر قرار می‌گیرند:

  • فناوری اطلاعات
  • توسعه‌ی کسب و کار
  • بازاریابی و فروش
  • منابع انسانی

که در این مقاله، ما به راهنمایی جامع استخدام همراه اول در حوزه منابع انسانی می‌پردازیم.

منابع انسانی در همراه اول

سازمانی به بزرگی یک اپراتور تلفن همراه که روز به روز در حال توسعه می‌باشد و نیروهای جدید جذب می‌کند، یک چارت سازمان وسیع دارد و مدیریت این چارت سازمانی بر عهده‌ی بخش مدیریت منابع انسانی است. به دلیل تعداد بالای پرسنل همراه اول، این شرکت نیاز بالایی به استخدام پرسنل مختلف در حوزه‌ی منابع انسانی دارد. در زیر، بعضی از فرصت‌های استخدام همراه اول در حوزه‌ی منابع انسانی را به شما معرفی می‌کنیم.

مدیر جذب استعداد

از آن‌جایی که این اپراتور تلفن همراه، اهداف بزرگی دارد و سرعت گسترش آن بسیار زیاد است، نیاز بالایی به جذب نیروی انسانی دارد. یکی از عناوین شغلی بسیار مهم در حوزه‌ی منابع انسانی که نقش مهمی در جذب پرسنل جدید دارد، مدیر جذب استعداد است.

شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری برای اینکه بتوانند در رقابت با شرکت‌های دیگر باقی بمانند، باید استعدادهای برتر در حوزه‌ی فناوری را به ویژه برای بخش تحقیق و توسعه‌ی خود، جذب کنند. این کار نیازمند یک بخش ویژه و تخصصی است که مدیریت آن بر عهده‌ی کسی که در جایگاه مدیر جذب استعداد قرار می‌گیرد. این جایگاه شغلی نیازمند حداقل مدرک کارشناسی در رشته‌ی مدیریت منابع انسانی است.

کارشناس دیجیتال‌سازی منابع انسانی

همانطور که در بالا گفتیم، شرکت همراه اول یک سازمان بسیار بزرگ و با پرسنل متعدد است که نیاز به یک واحد منابع انسانی بزرگ هم دارد. با این حال، اگر واحد منابع انسانی، بیش از اندازه بزرگ شود، نه تنها مدیریت آن دشوار خواهد بود، بلکه از نظر اقتصادی برای سازمان، گران تمام خواهد شد.

به همین دلیل، امروزه سازمان‌ها سعی می‌کنند بخش عمده‌ای از کارهای منابع انسانی را دیجیتالی و نرم‌افزاری کنند و با استفاده از زیرساخت‌های شبکه در سازمان، از یک سیستم منابع انسانی دیجیتالی کم هزینه و قابل نظارت بهتر، بهره‌مند شوند.

دیجیتالی‌سازی امور منابع انسانی در حوزه‌ی تخصصی آی تی جای نمی‌گیرد و تنها کسی که دارای تخصص در حوزه ی منابع انسانی باشد، می‌توان به تیم آی تی در پیاده‌سازی یک سیستم دیجیتالی منابع انسانی، کمک کند.

 

مزایای استخدام شدن در همراه اول

همراه اول با ایجاد یک محیط رقابتی سالم برای کارکنان خود، امکان ارتقاء شغلی از کارآموزی تا بالاترین رده‌های مدیریتی را فرآهم می‌آورد. این سازمان، به طور پیوسته برای کارکنان خود دوره‌‌های آموزشی برگزار می‌کند و برای کارکنان و خانواده‌ی آن‌ها امکانات رفاهی، سلامتی و آموزشی متعددی فرآهم می‌آورد. به علاوه، این شرکت، توجه ویژه‌ای به حفاظت از محیط زیست دارد و کمپین «همراه طبیعت» را اجرا می‌کند. بنابراین، از دیگر مزایای استخدام در همراه اول این است که می‌توانید در حفاظت از محیط زیست، نقش داشته باشید.

جمع‌بندی

شرکت همراه اول اولین اپراتور ارائه‌دهنده‌ی خدمات شبکه در کشور است. این شرکت، به سرعت در حال توسعه می‌باشد و در ردیف‌های شغلی متنوعی به نیروی انسانی نیاز دارد. به طور کلی، می‌توان عناوین شغلی همراه اول را در چهار گروه توسعه‌ی کسب و کار، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بازاریابی و فروش و منابع انسانی دسته‌بندی کرد.

این شرکت برای اکثر عناوین شغلی خود کارآموز استخدام می‌کند و با ایجاد محیطی رقابتی و سالم برای پرسنل خود، امکان پیشرفت آن‌ها از سطح کارآموزی تا بالاترین رده‌های شغلی مدیریتی را فرآهم می‌آورد. معمولا برای مشاغلی که کارآموزی نیستند، باید حداقل سه سال سابقه کار داشته باشید تا بتوانید عضوی از همراه اول شوید.

همراه اول برای بعضی از مشاغل، مثل مشاغل حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ از شما مدرک تحصیلی یا کارت پایان خدمت نمی‌خواهد اما در بعضی از گروه‌های شغلی، به داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس یا فوق لیسانس در رشته‌های مرتبط تأکید دارد. همچنین در بعضی از گروه‌های شغلی به کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت وظیفه‌ی عمومی نیاز است.

از جمله مزایای کاریابی و استخدام در همراه اول می‌توان به تهیه‌ی امکانات رفاهی، آموزشی و سلامت برای کارکنان و خانواده‌ی آن‌ها و مشارکت در کمپین حفاظت از محیط زیست این شرکت اشاره کرد.